O duchovním poznání a cestě bez dogmat a jiných nesmyslů na konci této Epochy
Boží Přítomnost
Boží Přítomnost
Bůh se ve vás rodí v každém okamžiku – v tom, co říkáte, v tom, co  děláte a v tom, čím se stáváte. Bůh do vás neustále vchází v nové  podobě. S každou novou myšlenkou, s každým novým nápadem můžete cítit,  že nový Bůh zasvitl, nový Bůh se zrodil. A co dělá? Vede vás od menšího  poznání k většímu poznání. Při vašem narození se Bůh zrodil uvnitř vás.  Nyní se Bůh ve vás rodí v každém okamžiku a činí vás lepšími,  krásnějšími, moudřejšími a více naplňujícími. Vaše nejlepší kvality jsou  kvality od Boha.
 
Za mými skrytými slzami
se Bůh připravuje
pro nové svítání.
Každý má v sobě Boha, ale ne každý je schopen Jej ve svém nitru  vidět. Člověk může vidět Boha, jen pokud pro Něj pláče. Ti, kteří pláčí  pro Boha a modlí se k Bohu, mohou Boha uskutečnit. Každý má hlad, ale  ten, kdo má peníze, aby si koupil jídlo, může jíst. Podobně, každý má  uvnitř sebe Boha, ale jen ten, kdo má vnitřní pláč, může Boha vidět.
Pláče-li  celé tvé srdce
pro Boha,
potom celé Srdce Boha
přijde k tobě.
Proč cítím více božskosti v květině než v kusu dřeva? Není  snad božskost ve všem?
Božskost je ve všem. Bůh se projevuje  ve mně a skrze mě, ve vás a skrze vás, v každém a skrze každého, ve všem  a skrze vše. Ale na některých věcech a jednotlivcích vidíme, že tato  božskost je plněji projevena. To, co nazýváte temnotou, má v sobě  nekonečně malé světlo. V této místnosti je světlo, ale může být okamžitě  zvětšeno. Světlo je bez konce. Existuje zářící světlo, neomezené  světlo, nekonečné světlo.
Ve vědomí květiny chtěl Bůh vytvořit určité  množství krásy. Bůh necítil nezbytnost učinit tuto zeď nebo kus dřeva  stejně krásné jako květinu. Ale to neznamená, že Bůh je ke dřevu nebo ke  zdi nelaskavý. Ve hře může být král i otrok. Také tam mohou být  obyčejní poddaní. Všechny tyto rozdílné role jsou nezbytné. Nemůžete mít  hru, kde by byli jenom králové. Ne, abyste mohli mít dobrou hru, budete  potřebovat krále, ministry, poddané a další.
Také v Božím stvoření  je potřeba mnoho rozličných věcí. Jestliže Bůh chce, abyste obdivovali  Jeho aspekt Krásy, potom před vás dá květinu nebo hvězdy anebo  nejkrásnější dítě. Pokud chce, abyste obdivovali Jeho aspekt Síly, potom  před vás Bůh okamžitě přivede slona nebo lva. Chce-li, abyste  obdivovali Jeho Rozlehlost, okamžitě vám ukáže rozlehlou oblohu nebo  moře. Na druhou stranu, chce-li Bůh, abyste obdivovali Jeho nepatrnou,  nejmenší část, potom vás nechá myslet na atom. Takže záleží na Bohu,  jaký svůj aspekt chce, abyste obdivovali. Bůh má všechny aspekty; má  všechny atributy. Ale může se rozhodnout, že chce, abyste obdivovali  jeden Jeho určitý aspekt více než ty ostatní.
Dnes může Bůh chtít,  abyste obdivovali Jeho aspekt Krásy, zítra může chtít, abyste obdivovali  Jeho aspekt Míru a pozítří může chtít, abyste obdivovali Jeho aspekt  Síly. Bůh dá do vašeho vědomí jakýkoliv aspekt, který je určený pro váš  obdiv.
 
Přítomnost Boha
v jeskyni mé mysli,
v pokoji mého srdce,
na ulici mého života
vidím, jasně vidím!
Proto cítím,
že dny mé realizace Boha
se rychle přibližují.
Ve svém hledání Boha jsem objevil, že je všude kolem mě a  uvnitř mě. Jednota s Ním se stává velmi srozumitelná. Co mě však mate,  je rozdělení. Jaký je smysl rozdělení?
Pokud vidíte a cítíte  Boha kolem sebe a uvnitř sebe, jak potom můžete mít pocit rozdělení? V  mém nitru je srdce; v mém nitru je duše. Je-li něco mimo mé tělo, potom  mohu mít pocit oddělení. Ale nemohu oddělit mé srdce od mého těla nebo  od sebe samého, protože mé tělo a mé srdce jsou nedílnou součástí sebe  navzájem a mého života. Oddělím-li jedno od druhého, potom vůbec  neexistuji. Cítíte-li skutečně v sobě Boha, pak zde nemůže být žádný  pocit rozdělení.
Ve skutečnosti se děje to, že v tomto okamžiku  žijete ve svém srdci a cítíte v sobě Boží Přítomnost, ale později jste  ve fyzické mysli. V tu chvíli zpochybňujete svou vlastní existenci a  také skutečnost, kterou jste právě zažili. Jakmile začnete zpochybňovat,  vzniká pocit rozdělení. Tehdy cítíte, že něco ztrácíte, že jste od  něčeho odděleni. Ale vy nic neztrácíte. Jakmile jste jednou něco  získali, je to uvnitř vás. Avšak nevíte-li, jak to podle libosti  využívat po celou dobu, potom máte pocit, že jste to ztratili.
Když  se brzy ráno modlíte, v tu chvíli cítíte Boží Přítomnost v sobě i kolem  sebe. Když potom vstoupíte do ruchu a shonu života, možná na existenci  Boha zapomenete. V okamžiku, kdy zapomenete, cítíte pocit oddělení. Ale  tento pocit oddělení není ve skutečnosti způsoben nepřítomností Boha  uvnitř vás. Jeho Přítomnost tam je, ale vstoupí do vás nevědomost a  zahalí vaše vědomí, které vám před několika hodinami brzy ráno pomohlo  sjednotit se s Bohem a cítit s Ním neoddělitelnou jednotu.
To je  důvod, proč se vnitřně snažíme zůstat v neustálé modlitbě nebo meditaci.  Navenek je to nemožné. Musíme zůstat na zemi. Musíme jít do práce;  musíme jít do školy; musíme dělat rozmanité činnosti. Ale v naší mysli, v  našem srdci, můžeme dělat cokoliv. Navenek můžeme mluvit se svými  přáteli a dělat vše, co je nezbytné v našem každodenním životě, ale  uvnitř si můžeme udržovat živoucí Přítomnost Boha. Protože máme uvnitř  sebe duši, cítíme, že jsme božští; protože máme uvnitř sebe aspirující  srdce, cítíme, že jsme božští. Stejně tak, když jdeme ven a jsme se  svými přáteli, musíme si pamatovat – ne z pýchy nebo domýšlivosti, ale z  naprosté nezbytnosti – že patříme Božskému a jsme pro Božské.
 
Boží Soucit existuje
v každé vaší životní zkušenosti,
ať tomu věříte nebo ne.
Musíme cítit božskost nejen v nás samých, ale také v druhých,  protože tímto způsobem můžeme cítit naši jednotu s Nejvyšším v lidstvu.  Jeden způsob, jak cítit naši jednotu s ostatními, je cítit, že jsme  vším. Ale potom si můžeme začít myslet, že jsme lepší než druzí, a to  jen zničí náš úmysl. Pokud cítíme, že jen my jsme božští, že jen my  vlastníme božskost, zatímco ostatní vlastní nebožské síly, potom  okamžitě narazíme. Ale cítíme-li, že patříme Zdroji, pak se budeme  snažit vidět Božské také v ostatních. Cítíme-li, že jsme božští, a  dokážeme-li vidět Božské i v druhých, když s nimi mluvíme, potom se naše  božskost a jejich božskost nebudou přít nebo narážet. Když cítíme, že  jsme božští, je to naprostá pravda. Ale zároveň musíme cítit, že druzí  jsou také božští.
Náš problém je, že to po většinu času necítíme.  Když se doma modlíme, vidíme a cítíme Boha jako svého. Ale ve chvíli,  kdy vyjdeme ze svého domu a podíváme se na druhé, nesnažíme se v nich  vidět Boha. Co se v nich snažíme vidět je nedokonalost – něco jiného,  než vidíme v sobě. Po meditaci vyjdeme z našeho srdce a vstoupíme do  mysli nebo do vitálna. Potom se snažíme oddělovat sami sebe od ostatních  a vidíme druhé jako nebožské. Ale když vyjdeme do světa, dokážeme-li  tehdy vzít s sebou božskost, kterou jsme viděli a cítili během své  meditace doma, a snažíme se vidět stejnou božskost i v ostatních, potom  žádné oddělení nepocítíme. A vidíme-li v ostatních to samé, co cítíme ve  svém nitru, pak nemůžeme Boží Přítomnost nikdy postrádat. Nikdy  neztratíme svůj pocit jednoty s Bohem.
Pokaždé,  když se oduševněle modlím
a medituji se sebedáváním,
vidím svého Pána Nejvyššího, jak rozkvétá
krásně a zářivě
v mém srdci.
Jaká je příčina tohoto  oddělení mezi člověkem a Bohem?
Příčinou tohoto oddělení je  nevědomost. Máme pocit, že „já“ a „mé“ nám dá skutečnou radost. Je to  jako dítě. Je-li velmi energické, dynamické nebo agresivní, cítí  uspokojení, jen když někoho postrkuje nebo něco rozbíjí. To je jeho  uspokojení; to je jeho mír. Ale dospělý získává radost pouze tím, že  zůstává klidný, tichý a ničím nerušený. Naneštěstí člověk cítí, že bude  š`astný, pokud si zachová svou individualitu a osobnost. Ale mýlí se.  Jen tehdy, vstoupíme-li do univerzálnosti, můžeme být š`astní.  Individualita a osobnost získají uspokojení jen z univerzálnosti. Když  drobná kapka vstoupí do oceánu a ztratí svou individualitu a osobnost,  stává se tím, čím je nekonečný oceán. Ale před tím, bojuje-li za svou  vlastní individuální exis-tenci, co dokáže jako pouhá drobná kapka  udělat? Takže je to nevědomost kapky, která jí říká, že bude uspokojena,  pokud zůstane oddělena, což je však absurdní.
Můj Pane, existuje nějaká chvíle,
kdy mě nemiluješ?
„Ano, Mé dítě, existuje.“
Kdy, můj Pane, kdy?
„Když si myslíš, že nejsi
rozkvétajícím Bohem.“
A co skutečnost, že  všichni žijeme ve vlastních domovech a máme rozdílné úkoly a další  věci? Není oddělení právě zde?
Ano, ale toto není  individualita; je to jen nezbytnost, která přichází, protože každý máme  vlastní úkoly. Rukou píši, ústy jím, očima se dívám. Ačkoliv dělají  rozdílné věci, jsou to všechno části mého těla. Také každý jednotlivec  bude dělat to, co má, ale ne s pocitem ega. Bude to dělat s pocitem  jednoty. Bůh mi dal schopnost dělat určitou věc. Vám dal schopnost dělat  něco jiného. Spojme naše schopnosti. Nebudu tvrdit, že moje schopnost  je lepší než vaše, a vy nebudete tvrdit, že vaše schopnost je tou  jedinou, kterou stojí za to mít. Potíž se světem je, že se každý cítí  být mnohem důležitější než kdokoliv jiný. Problém začíná, když vy si  necháte své schopnosti, já si nechám své a navzájem je nespojíme.
Převzato z : https://www.srichinmoy.org/czech/duchovnost/Buh_Nejvyssi/bozi_pritomnost
Diskusní téma: Boží Přítomnost
Datum: 14.02.2012
Titulek: Boží přítomnost
Doporučujeme z našeho webu:
Dávné proroctví, které již žijeme !
Mikrokosmické komunikační spojení na úrovní Vědomí
Štítky